Araştırma: Mastürbasyonun kökeni 40 milyon yıl öncesine kadar gidiyor

Bilim insanları mastürbasyonun 40 milyon yıl önce yaşamış kuyruklu ve kuyruksuz maymunların ortak atası primatlarda da görüldüğünü açıkladı. Bu cinsel davranış insanlardan on milyonlarca yıl öncesine dayansa da evrimsel amacı konusunda iddialar muhtelif.

Artı Gerçek - Evrimsel biyologlar, mastürbasyonun kökenlerinin izini, ilk insanlardan on milyonlarca yıl öncesine dayanan antik dönem primatlarına kadar sürdüler. Bulgular, bilim insanlarının mastürbasyon hakkında şimdiye kadar derlenmiş en büyük veri seti olduğunu söyledikleri araştırmalar toplamından ortaya çıktı ve modern insanların (Homo sapiens sapiens) hayat ağacının kendini cinsel tatmin etme eylemiyle olduğunu gösterdi.

'BU DAVRANIŞ TÜM KUYRUKLU VE KUYRUKSUZ MAYMUNLARIN ATASINDA VAR'

The Guardian gazetesinin haberine göre, İngiltere'nin başkenti Londra'daki University College London'da yapılan çalışmanın baş araştırmacısı Dr Matilda Brindle, "Söyleyebileceğimiz şey, bu davranışın yaklaşık 40 milyon yıl önce, tüm kuyruklu ve kuyruksuz maymunların ortak atasında mevcut olduğudur. Bazı türler bir gün uyanıp mastürbasyon yapmaya başladı diye bir şey yok. Bu kadim, evrimleşmiş bir davranış" dedi.

Bilim insanları çalışmalarında mastürbasyonun tarihini yeniden oluşturmak için, primatologlardan ve hayvanat bahçesi bekçilerine kadar primatların mastürbasyonuyla ilgili yüzlerce yayını, anket yanıtlarını ve kişisel notları bir araya getirdi. Daha sonra bilgiyi, primat evrim ağaçlarına haritalayarak, aktivitenin zaman içinde nasıl gerilere ulaştığını ortaya çıkardılar. Bulgularını hakemli akademik biyoloji dergisi "Proceedings of the Royal Society B"'de yayınlayan ekip, mastürbasyonun tüm cinsiyet ve yaştaki primatlarda yaygın göründüğünü anlattı. Ancak mastürbasyonun neden 40 milyondan fazla yıl önce evrimleştiği konusunda yeterli veri bulunmuyor. Tarihsel olarak, biyolojik araştırmalar kadınları ihmal ettiği için araştırmanın yazarlarına yeterli veri sağlamadı. Ancak erkekler için en azından ipuçları var.

HAMİLE BIRAKMA ŞANSINI ARTIRMASI VE ENFEKSİYON RİSKİNİ AZALTMASI SEBEPLERİN BAZILARI OLABİLİR

Bilim insanlarının analizleri, erkek mastürbasyonunun bir eşi hamile bırakma şansını artırdığı fikrine destek buldu. Örneğin primatlarda düşük rütbeli bir erkek, seksten önce uyarılmalarını artıracak kadar mastürbasyon yapabilir, bu da partnerlerini herhangi bir iri yarı rakip onları ayırana kadar daha hızlı döllemeleri anlamına gelir. Mastürbasyon ayrıca erkeklerin eski spermleri atmasına yardımcı olabilir ve onlara cinsel birleşme için daha taze, daha rekabetçi spermler bırakır. Araştırmada bulunan tek faktör bu değil. Araştırmacılar, primatlarda erkek mastürbasyonunun, cinsel yolla bulaşan enfeksiyon seviyeleriyle paralel olarak arttığını buldu. Bunun olası bir açıklaması cinsel birliktelik sonrası mastürbasyonun genital yolu temizlemeye yardımcı olması ve enfeksiyon kapma riskini azaltması olabilir.

KADINLARDA MASTÜRBASYON HAKKINDA DAHA FAZLA VERİYE İHTİYAÇ VAR

Dr Matilda Brindle kadınlarda mastürbasyonun evrimsel itici güçlerini saptamak için daha fazla veriye ihtiyaç olduğunu söyledi. Ancak kadınların mastürbasyon yapmasının sebeplerinden bir seks öncesi mastürbasyonun dişi primatlara, erkeğin onları hamile bırakması üzerinde bir miktar etki sağladığıdır. Mastürbasyon ile daha az asidik hale gelen vajina seçilen eşin spermi için daha misafirperver hale gelir.

Brindle, "Bu, hayvanlar aleminde o kadar yaygın bir davranış ki, daha önce kimsenin bunu araştırmamış olmasını kesinlikle şaşırtıcı buluyorum. Mastürbasyonun yanlış olduğunu veya bir şekilde doğal olmadığını düşünen insanlar için bu davranış aslında tamamen doğal. Sağlıklı cinsel davranış repertuarımızın bir parçası" ifadelerini kullandı. (DIŞ HABERLER)